Chiang Mai en Pai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Marleen Vries - WaarBenJij.nu Chiang Mai en Pai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Marleen Vries - WaarBenJij.nu

Chiang Mai en Pai

Door: Marleen

Blijf op de hoogte en volg Marleen

22 December 2013 | Thailand, Chiang Mai

Hallooooootjesss,

Dit keer zal het een kort reisverslagje zijn, dit omdat we niet erg veel gedaaan hebben en omdat ik niet zoon zin heb om een groot verhaal te schijven.

Vanaf maandag t/m woensdag zijn Willem en ik in Chiang Mai gebleven. Daar zoals gewoonlijk weer alles in de 'chill'' modus gedaan. Scootertje, tempels, drankje hier drankje daar, hapje eten, boekje lezen en als het kon uitzending terug kijken.

Woensdag zijn we met de mini bus naar Pai vertrokken. De rit hadden we wat onderschat. De chauffeur reed als een idoot door alle 700 bochten heen. Tot de eerste stop ging het prima met mij omdat ik in slaap was gevallen en Willem was toen toch wel misselijk. Na de pauze reed de chauf weer als een malle door. En toen kreeg ik het te pakken zo erg dat ik op het rechte stuk over me nek ging... :-( ''' Maar het gebeurde kennelijk meer want er waren voldoende plastic tasjes in de bus. Tien minuten later kwamen we aan in Pai.
Een vredig hippie dorpje in de bergen. Overdag zie je weinig mensen en savonds zodra de avond markt begint komt iedereen blijkbaaar tot leven en is de straat te klein. Maar wel erg gezellig!!

Wat wij hier doen? Wij passen ons natuurlijik aan, slapen ernstig uit en gaan daaarna bij een hele fijne reggea bar aan de rivier liggen met een drankje erbij. Scooter gehuurd en door het bergland schap rijden, het is hier wel echt prachtig! En savonds naar de Iriebar. Waar live reggae muziek word gespeeld, hele relaxte mensen en sfeer daar.
Omdat we nu wel weer klaar zijn met de belachelijke uitslapen gaan we morgen 09;00 de wekker zetten. En een grote rit maken door de bergen en naar de warm water bronnen. En voor de rest zien we wel weer.

De planning was natuurlijk als volgt; Thailand, Laos, Vietnam, Cambodja en dan naar Zuid- Thailand. Maar omdat hier savonds toch wel koud word een graad of 5. Overdag is het lekker hoor dan is het 26 graden zoiets.
En als we nu naar Laos zouden gaan moeten we natuurlijk nog meer naar het noorden toe. En het is daar nu overdag 20 graden.
Dus hebben we besloten om de reis andersom te doen. We gaan woensdag terug naar Chiang Mai (ja met die kut bus maar ik ga misselijkheid pilletjes scoren) blijven daar een nacht. Dan weer terug naar Bangkok en dan richting Cambodja. Daar is het nu rond de 35 graden :)!!
Dan doen we dus; Cambodja, Vietnam, Laos en dan naar het Zuiden van Thailand.

Dit was 'm weer voor deze week!

Liefs en alvast fijne feestdagennnn!!

• 22 December 2013 - 17:24

Carla & Theo Oudkerk Pool:

Lieverds, zie het maar als uitrusten. En nu jullie de wekker gaan zetten, komt alles goed. De bergen in en wellicht zien jullie mooie vogels. Kijk maar eens of jullie het Thaise duifje kunnen ontdekken. Heeft veren en twee pootjes, roept voortdurend: "mar-mar-mar - wil - wil - lemmmm"
    Als jullie eind januari in Vietnam kunnen zijn, maken jullie het TET-feest mee. Dat is hun Nieuw Jaar dat gelijk valt met het Chinese Nieuwjaar. Valt in onze jaartelling op vrijdag 31 januari. Men viert dat feest met alle familieleden en dat duurt 14 dagen. Eigenlijk niet missen, want dat maak je nooit zo maar mee.
    Liefs, opa Theo
    Hoi lieve kinderen, WAT MAKEN JULLIE EEN HEERLIJKE REIS. ALS IK HET ZO LEES KRIJG IK ER ZO,N ZIN IN.WE WETEN HELEMAAL NIETS VAN THAILAND. ALLEEN EEN PAAR KEER GELAND IN BANGKOK.MORGEN KOMEN JE OUDERS WILLEM. MET MOOn. Kunnen we lekker over jullie praten. Weet je hoe het komt als je oren tuiten.Vandaag de boodschappen gedaan, bruin brood. Ik hoop dat ze daar van houden. Ook veel andere dingen hoor. Het is wel vreemd om in jullie auto te rijden Marleen. Dat schakelen!!Maar opa kan het nog best.Het is hier ;klote; weer. Heel veel regen en harde wind.Geniet maar van jullie prachtige dagen. In de alpen schijnt het met Kerst heel erg te gaan sneeuwen.We wachten af.Wij gaan met de trein eerste kerstdag naar Almere.Lieverds van ons ;veel plezier en ik hoop dat jullie een andere chauffeur hebben.Dikke kus oma

• 22 December 2013 - 18:52

Laury:

Aaah geweldig dat jullie in pai zijn! Dat is mijn lievelings plaats! Die route is ook heel gaaf om met de scooter te doen, overal kan je stoppen voor watervallen. Reggae bar is zo geweldig daar. Zooo fijn dat jullie het zo leuk hebben. Groetjes uit barca!

• 25 December 2013 - 15:25

Frida En Petra:

Lieve Marleen en Willem
    Wat is het heerlijk hoe jullie genieten van jullie reis. En wat leuk dat we het allemaal kunnen volgen. Frida kijkt iedere keer weer uit naar jullie verslagen. We zijn ook erg benieuwd om volgend jaar al jullie foto's te kunnen zien. Jullie hebben groot gelijk om de reis aan te passen aan de hoogste temperaturen. Zijn ook benieuwd hoe jullie het nieuwe jaar gaan beleven. En in ieder geval een heel mooi en gelukkig 2014 voor jullie gewenst. De eerste paar maanden zitten al goed!
    Heel veel liefs van Frida en Petra