Bangkok, Sukotai en Chiang Mia - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Marleen Vries - WaarBenJij.nu Bangkok, Sukotai en Chiang Mia - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Marleen Vries - WaarBenJij.nu

Bangkok, Sukotai en Chiang Mia

Door: Marleen

Blijf op de hoogte en volg Marleen

08 December 2013 | Thailand, Chiang Mai

Lieve lezers,
Hier is die dan eindelijk mijn eerste blog bijna een week later..

Laat Ik dan maar bij het begin beginnen. De vlucht verliep rustig eerste stop op Kwalalumpor en vervolgens door naar Bangkok. We waren in no time de douane door en onze tassen lagen al op de band toen we aan kwamen lopen. Alles liep voor spoedig, misschien iets te voorspoedig?
Eenmaal in de taxi naar ons hotel pakte ik uit verveling mijn paspoort om mijn stempels te bekijken. Daar zag ik dat mijn stempel voor t visa verkeerd was gezet. Ik had een toeristen stempel gekregen ipv een 60 dagen stempel ( Willem en ik hebben van te voren een visum in Nederland van 2x 60 dagen aangevraagd).
In het hotel even een plan de campagne gemaakt. ? Een telefoon dan konden we bellen naar de Nederlandse en Thaise ambassade alleen deZe waren beide onbereikbaar omdat hun werkdag er weer op zat.
De volgende morgen gingen we naar de Nederlands ambassade gegaan met de vraag of die stempel opnieuw gezet kon worden. Daar werd verteld dat zij hier niks aan kon doen omdat zij Nederlandse VISA uitgeeft aan Thaise inwoners ( dom hadden we kunnen weten, maar het was fijn dat iemand even in Nederlands uitlegde wat we moesten doen). We moesten naar de immigratie dienst en daar ons verder laten helpen, alleen betwijfelde ze of het open zou zijn vanwege de demonstraties. We besloten er toch maar heen te gaan en we zouden het daar wel zien. Toen we daar aan kwamen bleek het groot winkel centrum te zijn en de immigratie dienst was helemaal op de bovenste verdieping. Op de bovenste verdieping zaten er al rijen mensen op de parkeerplaats. Wat niet veranderde toen we egnaar binnen liepen het aantal mensen leek ver tig voudigt. Daar zijn we naar een vrouwtje gelopen en die liep meteen met ons door naar de desk waar we moesten zijn. Er werd ons verteld dat we eerst al mijn papieren moesten kopiëren vervolgens stonden we daar 45 minuten in rij voor drie kopietjes. De minuten vlogen wel voorbij omdat er natuurlijk onwijs veel om je heen gebeurd. Nou al met al is het allemaal gelukt en geregeld!
Die avond zijn we naar Ko San Road gegaan daar wat gedronken en door de stad gelopen.

De volgende morgen zijn we met de trein naar Sukotai gegaan. Daar in een mooi guest house geslapen eerste nacht een grote bungalow en de tweede nacht in een kleinere kamer maar prima. Voor de tijd dat we daar waren een scooter gehuurd en naar de historische tempels geweest. Daarna de hele dag rond getoerd op de scoot en genoten van de omgeving.

Zaterdag ochtend zouden we met de bus van 10 uur naar Chiang Mai vertrekken. Wij zaten 09;15 al keurig te wachten op de bus. Zodat als hij kwam we plekken met been ruimte zouden hebben. Om 09;55 kwam er een medewerkster van daar naar ons toe en vertelde dat de bus niet kwam want er was een ongeluk gebeurt. We konden de bus van 10:10 pakken maar dan zaten onze knieën tegen het plafon aan of we zouden moesten wachten tot 12 en dan waren we verzekerd van goede plekken. De bus van 12 uur genomen, waar de bus chauffeur bij elke scooter, auto, fietser, tuk tuk en vrachtwagen toeterde. Om18;00 kwamen we aan in Chiang Mai en werden we opgewacht door een lading tuk tuk en taxi meneertjes. De meest vriendelijke tuk tuk chauffeur bracht ons naar bestemming. Alleen waren de eerste drie waar we aan komen helemaal vol. Bij de vierde was er gelukkig nog een kamer vrij. We nu dan ook in ' Nice Place. Chiang Mai' praktisch naast de uitgaans straat, top plek dus. Gisteravond daar ook te met de hele avond vertoefd!
Vandaag scooter gehuurd tot morgen ochtend en gaan zo weer lekker een stuk rijden. Het is hier top heerlijk weer, lieve gemoedelijke mensen, genoeg te zien en te doen!!
Morgen gaan we twee dagen een olifanten tour doen. Eerst boodschappen halen demarkt vervolgens naar de olifanten toe etcetera etcetera alleen maar leuk dus.

Dit was het voor nu, wij springen nu weer de scooter op en gaan de stad verder verkennen!

Lieve groetjes voor jullie,

Marleen

Skype; marleeneveliendevries

• 08 December 2013 - 17:17

Leonie:

Hey marleentje!!!

Klinkt allemaal al super!! En dat al na 1 week!
    Nog heeeeeeeel veel weken te gaan.

Ik blijf je volgen.

Groetjes leonie

• 08 December 2013 - 21:13

Inge:

Het blijft heerlijk leen, te lezen, horen en zien (gister op Skype) dat jullie genieten.
    De plannen zien er super uit. Ben benieuwd naar de olifanten ervaring.
    Zijn jullie al naar het Mexicaanse restaurant geweest en kan je het nog terugvinden of is het geheugen daarvoor blanco....
    Nou lieverds, zie uit naar de volgende berichten. Pootje van Moonie die lekker ligt te snurken in zijn mandje bij de open haard. Ja,ja ook gezellig hoor!
    Mam

• 08 December 2013 - 21:33

TheoCarla OudkerkPool:

Lieverds, wat heerlijk jullie berichten allebei. Gisteren al genoten om via Skype jullie te zien en te horen. Zo stralend zagen jullie er uit: dit was en is de andere wereld die jullie willen zien. Het geeft ons de vele herinneringen van onze eigen reizen. Ga zo door met ons - al jullie volgers in dat verre, koude Holland - steeds te vertellen wat de opeenvolgende belevenissen zijn. Morgen de olifantentoer! Neem wel een worteltje mee, want daar zijn ze gek op. Hier hebben we de verlichte kerstboom in de tuin. Daar zal een ander feest worden gevierd: vertel er maar over. In ieder geval vele Boeddhagroeten voor jullie van oma Carla / opa Theo. xxx